Outsourcing
A hulladékgazdálkodás tipikusan egy olyan járulékos tevékenység a vállalkozások működésében mely komplex megközelítést-, széleskörű szaktudást és tapasztalatot igényel és nem elég egy-egy részfeladattal foglalkozni.
A gyárak, üzemek hulladék kibocsátása eltérő, mind mennyiségben, mind minőségben. Különböznek a helyi adottságok és az elvárt igények, ezért szinte minden vállalkozásra egyéni˝tailor made´ koncepciót kell kidolgozni és bevezetni.
Saját folyamat eljárást dolgoztunk ki, mely alkalmazása során szorosan együttműködünk partnereinkkel és minden kérdéses pontot egyeztetünk mielőtt döntenénk. Ennek lépési a következők:
1. lépés: jelenlegi folyamat auditálása
Szakértőink megvizsgálják a jelenlegi hulladékgyűjtés és kezelés folyamatát. Úgymint: hulladékok összetétele, anyagáramok minősége, mennyisége, gyűjtő- és tömörítő eszközök, élő munkaerő és egyéb ráfordítások.
2. lépés: Jogszabályoknak való megfelelés
Szakértőink ellenőrzik a jelenlegi szállító, átvevő hasznosító jogosultságait a feladástól egészen a hasznosítás vagy ártalmatlanítás lezárásáig. Megvizsgálják a hulladék termelőjére vonatkozó általános és tipikus jogszabályokat, azok betartását.
3. lépés: Stratégiai terv
A folyamat audit által felárt észrevételeket, lehetőségeket számszerűsítjük és összefoglaló készítünk a management számára. Ezt követően cégre szabott alternatív javaslatot, stratégiai tervet dolgozunk ki.
4. lépés: Stratégiai terv jóváhagyása
Átfogó stratégiai terv bemutatása a megbízó menedzsmentjének, jóváhagyás kérése minden célzott területen.
5. lépés: Stratégia végrehajtása
A változtatással érintett területeken jóváhagyás megszerzése a menedzsmenttől. Szolgáltatások tendereztetése, kiértékelése a megbízóval együtt. Szakembereink megvalósítják a tervet, és folyamatosan jelentést készítenek a megbízó felé. A személyzet és szállítók oktatása is ide tartozik.
6. lépés: Monitoring
Folyamatosan nyomon követjük a változásokkal érintett területet, a költségek és bevételek alakulását az optimális szint eléréséig. Esetleges folyamat hibák azonosítása, korrigálása. További megtakarítási lehetőségek felkutatása.
7. lépés: Időszakos összefoglaló, beszámoló készítése
Havonta statisztikát készítünk hulladék- és költségspecifikusan a megbízó által kért formában. 24 órás hozzáférést biztosítunk a hulladékkezeléssel összefüggő nyilvántartások megtekintésére, adatok és statisztikák lekérdezéséhez.